08 května 2017

Průzkum: Než lidé objednají produkt, čtou recenze

Když lidé vybírají novou službu nebo výrobek, hledají informace především v recenzích, článcích nebo na blogu. Více než polovina uživatelů na internetu hlavně brouzdá. Z velké většiny přitom využívají vyhledávač Google. Ukázal to online průzkum PR agentury SIDI Media.

Internet je nepostradatelnou součástí moderního života. Přes 96 procent respondentů uvedlo, že ho využívají denně. To je dobrou zprávou pro firmy, pro něž internetový marketing neskončil vytvořením webových stránek.

Stále silnější úlohu hraje při prezentaci tzv. obsahový marketing, který na spotřebitele netlačí, ale poskytuje mu cílené a hodnotné informace,“ uvedla Jana Poncarová z PR agentury SIDI Media.

Možností je přitom celá řada – sociální sítě, blogy, magazíny. Právě na nich tráví lidé nejvíce času. Pouhá 4 procenta lidí chodí na internet hlavně kvůli nakupování. Když se rozhodují, jaký produkt nebo službu objednat, více než 57 procent z nich hledá informace zejména v recenzích, článcích nebo na blogu.

To je důležitá zpráva pro firmy. Své služby a produkty by měly prezentovat v obsahově hodnotných článcích a například se s blogery dohodnout na recenzích produktu. Tato strategie se nám velmi osvědčila,“ dodala Jana Poncarová.

Zajímavé je, že pokud si firmy dají na textu záležet, mohou udržet pozornost potenciálního zákazníka. Více než 80 procent lidí totiž uvedlo, že pokud je text zaujme, podrobněji si ho pročtou. Zbytek respondentů text na internetu pouze prolétne a hledá důležité informace.

Při čtení uživatele odradí hlavně gramatické chyby a překlepy. Zavřít stránku je přiměje i skutečnost, že v textu nenajdou relevantní informace nebo je moc dlouhý,“ doplnila Jana Poncarová.

Průzkum také ukázal, že 52 procent lidí po internetu především brouzdá. Zbytek uživatelů si zapne počítač nebo jiné zařízení, aby si přečetli konkrétní magazín či blog. Z průzkumu vyplynulo, že téměř 90 procent lidí využívá k vyhledávání Google a pouze 10 procent český Seznam.

Žádné komentáře

Leave a comment

no