Umění dobrého textu se skrývá v detailech. Tady je 5 triků, jimiž se řídí vypsaní copíci. I my v SIDI Media 🙂

Odmázněte omáčku

Dlouhé texty se na webech už nenosí. Naštěstí. Stručnost, upřímnost a výstižnost se cení víc než eseje. Všimněte si, že krátký text bývá obsažnější a čtenářsky přínosnější než pětistránková studie. Podívejte se na svůj web s odstupem. Zkraťte texty. Ulijte z nich omáčku, ať vynikne to podstatné.

Čtěte a editujte

Tajemství perfektního textu je v editaci. Napsali jste facebookový status na firemní profil nebo blogový příspěvek? Odložte ho. Vypijte si kávu. Projděte se. Uvidíte text novýma očima. Přepište, co se vám nezdá. Spisovatel Jeff Goins v knize You are a writer říká, že každé slovo má mít v textu své místo a radí vyškrtat slova a věty navíc. Tak do toho.

Okořeňte text vtipem

Shakespeare řekl, že krátkost je duše vtipu. A Hemingway dodal, že veselost je druhem odvahy. Napsat chytrý, vtipný a chytlavý text je těžké. Zkoušejte to. Pište lehce a odvážně. Oprostěte se od svého ega. Věřte, že čtenář vaše rozpoložení vycítí.

Buďte srozumitelní

Sice máte svoji firemní hantýrku, ale lidé zvenku jí rozumět nebudou. Používání cizích slov nepodtrhne vaši erudici. Tedy chtěla jsem napsat odbornost. Pište proto srozumitelně a k věci.
Nechoďte kolem horké kaše. Finanční prostředky jsou peníze. A váš oběd nebyl v podobě salátu. Byl to salát.

Myslete na čtenáře

Všude. Na každé stránce svého webu. I na té, o níž si myslíte, že se jim nikdy nezobrazí. Chybové hlášky na stránce 404 nechť jsou veselé (už tak nás dokážou vytočit). Vymyslete si originální e-mailovou adresu. Proč by vám lidé měli posílat naštvané e-maily na reklamace@jmenofirmy.cz. Co třeba: sluzebnicek@jmenofirmy.cz. S povídkářkami používáme tuhle adresu: ctu@povidkarky.cz.

A když to psaní fakt nejde?

Pořád je tu SIDI Media.